De ce televiziunea nu moare
Televiziunea legitimează în timp ce online-ul e al tuturor.

Televiziunea e ținută în viață de toți cei care îi așteaptă sfârșitul. Oricât de popular ar fi un site, TV-ul e mai tare.
Recorder cere mereu să le fie preluate subiectele pe tv. Pe televiziunea de știri. Zice că așa ajunge subiectul și la “publicul captiv”.
Toate televiziunile de știri au rating în prime time — pe știri — mai puțin decât top 5 site-uri de știri. Într-o zi. Cumulat. Suma e aceeași.
Și atunci unde ar vrea “online-ul” să fie pe TV? În emisiunile de comentarii. Nu într-un fragment de 1 minut la “știri”. Vrea cealaltă zonă, unde televiziunea e valoroasă: comentariile.
În PR nu contează cât rating are o televiziune. Sau fix segmentul în care apare subiectul. Contează să fie.
Un advertorial de 1.000 de euro cu încă 1.000 de euro în ad-uri aduce mai multă audiență pe subiect decât un spot la TV de 2-5.000 de euro. De, probabil, 10 ori mai multă. Dar e zero.
Televiziunea legitimează. Online-ul e al tuturor.
Ce pui pe TikTok stă lângă alte știri și mii de videouri de tip janghina la care razi și treci mai departe. Oricât de jalnică ar fi o televiziune, e mai valoroasă decât un canal popular de youtube. Sau TikTok.
ProTV a trebuit să creeze România te iubesc ca să vezi că e treaba serioasă. Antena 3 a creat în premieră din același motiv. Aia e news hour.
Poți să ai audiență imensă online. Dar nu te validează la fel. Poate genera vânzări, dar nu generează aceeași reacție inițială: asta merită atenția mea.
Televiziunea e ținută în viață de cei care tot așteaptă să moară.
Skin in the game — o televiziune costă: tehnica, echipament, oameni. Un canal de youtube mai puțin. Un produs online transmite mai puțin un sunk cost. Oricât ar costa, pare mai ieftin, mai puțin serios.
Radioul, televiziunea, printul sunt mai ușor de luat în serios decât ceva în care nivelul de intrare e atât de jos.
Televiziunea e mereu acolo. Site-urile de investigații așa și așa. Un subiect azi, unul peste 3 săptămâni și poate în 2 luni altul. România te iubesc e acolo în fiecare duminică. Creează un obicei